Carnavalswagens bouwen
Beloning voor jongeren die een carnavalswagen bouwen
Jaarlijks wordt er een budget beschikbaar gesteld voor de jeugdige carnavalswagenbouwers. Het gemeentebestuur vindt het namelijk belangrijk dat er binnen de gemeente zinvolle activiteiten zijn die jongeren aanspreken. Het bouwen van een carnavalswagen is een van de activiteiten waar veel jongeren bij betrokken zijn. Voor meer informatie over waar je rekening mee moet houden als je een carnavalswagen wilt bouwen kun je kijken op: https://wagenbouwinfo.nl/.
Wat moet ik doen?
Een beloning ter stimulering
Om onze waardering voor zowel de activiteit als het uiteindelijke resultaat te laten blijken, wordt er jaarlijks een waarderingsbudget van maximaal € 9.000,- beschikbaar gesteld.
Dit bedrag wordt beschikbaar gesteld voor alle jeugdige carnavalswagenbouwers in de gemeente Bladel die voldoen aan de volgende criteria:
- Een jeugdige carnavalsgroep moet minimaal uit 10 jongeren bestaan van tussen de 0 en 21 jaar en daarvan moet minimaal 75% in de gemeente Bladel woonachtig zijn;
- De carnavalswagen of loopgroep met wagen moet minimaal de afmetingen van een personenauto hebben;
- Er moet minimaal aan 1 optocht in de gemeente Bladel deelgenomen worden;
- De hoogte van de subsidie hangt af van het aantal optochten waaraan wordt deelgenomen binnen de gemeente Bladel. Bij deelname aan 1 optocht wordt € 200,- beschikbaar gesteld, bij deelname aan 2 optochten € 350,- en bij deelname aan 3 optochten € 450,-;
- Na afloop van carnaval dient er per optocht waaraan is deelgenomen een bewijs van deelname en een foto van de wagen te worden overlegd aan de gemeente;
- Wanneer aan alle bovengenoemde voorwaarden wordt voldaan, kan per carnavalsgroep nog eens maximaal € 100,- extra subsidie verstrekt worden om de (indien van toepassing) gemaakte kosten bij de milieustraat te vergoeden;
- Mocht het aantal aanvragen dusdanig hoog zijn en het subsidieplafond van € 9.000,- zou overschreden moeten worden, dan wordt de subsidie naar ratio verdeeld.
Bij de aanvraag voegt u de NAW-gegevens en het rekeningnummer van de carnavalsgroep toe en een opgave van het aantal jongeren (met leeftijd en woonplaats) die gedurende de bouw en voorbereiding van de carnavalswagen mee hebben gewerkt. Daarnaast zien wij bij de aanvraag graag worden toegevoegd het aantal optochten waar de carnavalsgroep voornemens is aan deel te nemen.
De aanvraag stuurt u naar de afdeling Ontwikkeling t.a.v. Niek van Boekel van de gemeente Bladel (Postbus 11, 5530 AA Bladel of digitaal naar info@bladel.nl). Vanaf januari 2025 kunt u een aanvraag indienen.
In week 6 zal er een ontvangstbevestiging worden verstuurd met daarin de mededing of u wel of niet recht heeft op de subsidie en de eventuele hoogte ervan. De subsidiebeschikking (en eventuele uitkering van de subsidie) ontvangt u vervolgens na ontvangst van een foto van de carnavalswagen en een bewijs van deelname per optocht in de gemeente Bladel waaraan is deelgenomen.